Hakkımızda

Bursa Uludağ Üniversitesi Hastanesi Kalite Yönetim Birimi ve Kalite Yönetim Sistemi’nin işleyişi Kalite Yönetim Birimi Yönergesine göre yürütülür. Kalite Yönetim Birimi Organizasyon şeması yukarıda tanımlanmıştır. Başhekim, Kalite Koordinatörü, Kalite Yönetim Birimi Sorumlusu ve Kalite Yönetim Birimi çalışanlarından oluşmaktadır. Hastanemiz Kalite Çalışmalarına 2005 yılında başlamış olup, 2006-2021 yılları arasında her yıl ISO 9001 kalite belgesi ile belgelendirilmiştir. 2007 ve 2012 yıllarında Joint Commission International tarafından akredite olan ve Sağlık Bakanlığı Sağlıkta Kalite Standartlarından 2014. 2016, 2017, 2018, 2019 ve 2022 yıllarında 6 kez değerlendirmeye alınan hastanemizde kalite çalışmaları kesintisiz olarak devam etmektedir.

Kalite Yönetim Birimi’nin görev alanı;

  • Düzeltici faaliyetleri takip etmek,
  • Düzeltici Faaliyetlere yönelik iyileştirme çalışmalarını yönetmek,
  • İstenmeyen Olay bildirimlerinin takibini ve iyileştirme çalışmalarını yönetmek,
  • Kalite Yönetim Sistemi Dokümanlarının kontrolünü sağlamak,
  • Hasta ve çalışan memnuniyet ölçümlerinin takibi,
  • Öz değerlendirmeleri yönetmek,
  • Bina turlarını yönetmek,
  • Klinik ve Kalite Göstergelerinin takibini sağlamak,
  • Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) Değerlendirmelerine yönelik takibi sağlamak,
  • SKS’de belirlenen boyut ve bölümlere yönelik süreçleri takip etmek.
  • Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek,
  • Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek
  • Hasta ve çalışan güvenliği temelinde Ulusal ve uluslararası standartlar (Sağlıkta Kalite Standartları (SKS), çerçevesinde; kalite iyileştirme çalışmalarının planlanmasını, yürütülmesini ve koordinasyonunu sağlamak.