Yalın Yönetimde İletişim

Yalın Yönetimde İletişim

Yalın yönetim modelinin sağlık kuruluşlarında uygulanması ve sürdürülebilmesi açık iletişim gerektirir. Kurumsal iletişim, kurum içinden ve dışından bilgi, fikir ve görüş alışverişi süreci olarak tanımlanabilir. Kurumsal iletişim; karşılıklı kurgulanmış iletişim ağı ile gerçekleştirilen bilgi akışı olarak tanımlanabilir. Etkili iletişim, sağlık hizmetinin önemli bir parçasıdır ve süreçlerin iyileştirmesinin yanısıra sağlık hizmeti sunanların motivasyonlarına da önemli katkı sağlar. Yetersiz iletişim sağlık hizmetlerinde hatalara neden olan önemli faktörler arasındadır. Etkili iletişim; kaliteli ve uygun sıklıkta iletişim olarak gerçekleştirilmelidir. Etkisiz iletişim kadar gereksiz ve fazla iletişimde kurumlarda önemli israf kalemleri arasında sayılmaktadır. İletişim olanaklarının her geçen gün arttığı günümüzde gerekli/gereksiz iletişim dengesi çok iyi kurulmalıdır. Gereksiz ve çok fazla iletişim, zaman ve verimlilik kaybına yol açmaktadır.
Görev yapmakta olduğum kurumumda; uzun yıllar birlikte çalıştığım arkadaşlarla gerçekleştirdiğimiz bu toplantı da verimli iletişimi konuştuk. Toplantıya davet eden Prof. Dr. Halil SAĞLAM ve ekip arkadaşlarına teşekkürlerimle…

Prof. Dr. Nevzat Kahveci
Bursa Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi, Bursa

Bu web sitesi çerezleri kullanmaktadır. Devam ederek çerez kullanımını kabul etmiş olursunuz. Daha fazla bilgi için Çerez Politikası sayfasını ziyaret edin.